Kleinheincz Magdolna
Impresszum
Kapcsolat
Szerzői jog
 
A négy égtáj
Ezen a kompozíción a Föld szárazföldi területei madárrá álltak össze.
Keleten a magas hegyek, a távoli kultúra, a napfelkelte. Nyugaton a nagyvárosok, a pénz világa, a napnyugta fénye.
Északon és délen a jég uralkodik.

Hűvös és elgondolkodtató...
100 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Friss képeim
Jelenlegi képeim galériája, kiegészítve a hozzájuk főződő gondolattal.
Carmen
100 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.

Szabó László, művészettörténész:

Ez a kép is - mint ahogy Kleinheincz Magdolna legtöbb műve - expresszív kifejezésmódot használ, erőteljes színek és lendületes ecsetvonások jellemzők.

Ezzel hatásosan tudja érzékeltetni a dinamizmust, ugyanakkor látványossá is teszi azt. A kép vonzza a tekintetet, amelyen a szemlélő el is kalandozhat a részleteken.

Több perspektívából láthatjuk a táncosokat, ezzel a Carmen körül forgó, zsúfolt világról ad benyomást. A háttér hideg színei a temperamentumos nőt körülvevő hűvösséget
jelzi.

Carmen középen táncának éppen a tetőfokára ér, ezzel kiemelkedve a többi, még mozgó táncosból - éppen lendületes megállása teszi erőteljesebbé dinamizmusát.

Jól elkapott, szépen kifejezett pillanat, lenyűgöző és megúnhatatlan látvány.
Fuvolás lány
70 x 50 cm, olaj, vászon, j.j.l.

A művész kéz és testtartása, átszellemült arca, lehunyt szeme, szőkén vállára omló fürtjei lenyűgöztek, s ekkor felröppent a fuvolazene hangja.

A háttér lila textúrává, a nő mély fekete, dekoltált ruhája és a fuvola fémes anyaga tökéletes eleganciává lényegült.

A szépség csodás emléke.
 
Jad Vasem emlékére
Európa, Afrika, Ázsia, a két Amerika, Ausztrália, zsidók, cigányok, örmények, asszírok, melegek, fehérek, feketék, indiánok, kommunisták, rokkantak, hutuk és tuszik, Srebrenica, szunniták és siiták, keresztesek, husziták és konkvisztádorok, KukLuxKlan, fehér és vörös terror, apartheid.

A sor szinte végtelen és addig is hosszabb lesz, amíg ezt a szöveget elolvassuk.

Jön valaki, rámutat valaki másra, és már fel is csaptak a lángok. Vágyjuk, gyújtjuk, csodáljuk, mások rongyaival füstölnénk el életünk felelősségét, kapzsiságunk, gyávaságunk, nyomorúságunk.

Lándzsa, gáz, tűz, AK47-es, mindegy. Aki itt technológiát vagy ideológiai árnyalatokat elemez, félig már maga is cinkos. Az égett lelkek zsíros hamuját hallgatással nem lehet lemosni.
80 x 70 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Déli szél
70 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.

Isztriában, az Extempore festőversenyen készült a kép. Maga a táj önmagában is egy mese, de akkor ott különösen megfogott, hogy a tenger és az ég is hátrahagyta szokásos „képeslap” színeit és egészen különös árnyalatot vettek fel. Ezt festettem meg versenytempóban, miközben a rengeteg vitorlás épp kihajózott a Déli széllel.

Nem mellesleg St. Martinnak van egy azonos című száma, amiben van egy rövid, de kifejezetten isztriai hangulatú, zenekarral kísért szólója is.
Meditáció
30 x 40 cm, pasztell, papír, j.j.l.

E képemre improvizált egy fantasztikus zongoraelőadást 2013. augusztusában a nagyegyházai Hangistállóban tartott koncertjén a Lisz Ferenc Társaság elnöke, Király Csaba.

Változatos és fordulatos játék volt, a zene és a festészet között oda-vissza működik az ihletadás.
A duó
30 x 40 cm, pasztell, papír, j.j.l.

Statikusság és dinamika. Nincs, aki megszólaltassa a hangszereket, senki nem ül a zongoránál, ahogy a hegedűt sem szorítja vállához a művész. A hófehér papírra vetett, évszázadok óta szigorú szabályokat követő hangjegyek küzdenek a betüremkedő, színes külvilággal. Mintha csak egy kamasz döntött volna úgy, hogy befejezi a gyakorlást, mert hívja valami izgalmas. Talán a színes, fényes kavalkád kerekedett felül, a hangszerek azonban nincsenek egyedül. Elmosódott alakok formájában ott maradt a szobában a muzsika szelleme. Halljuk a duót, de a zenészek „elbújtak” a hangszerek mögött.
Akt, 70 x 50 cm, tempera, papír, j.j.l. Akt torzó, 48 x 64 cm, pasztell, papír, j.j.l. Árvácskák, 50 x 40 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Akt, 70 x 50 cm, tempera, papír, j.j.l. Akt torzó, 48 x 64 cm, pasztell, papír, j.j.l. Árvácskák, 50 x 40 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Bach: Fúgák, 70  x 70 cm, olaj, vászon, j.j.l. Bánki hangulat, 80 x 100 cm, j.j.l. Carmen, 100 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Bach: Fúgák, 70 x 70 cm, olaj, vászon, j.j.l. Bánki hangulat, 80 x 100 cm, j.j.l. Carmen, 100 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Csendélet, 50 x 40 cm, akvarell, papír, j.j.l.
Csendélet, 50 x 40 cm, akvarell, papír, j.j.l.
Egy amerikai Párizsban 1, 20 x 20 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Egy amerikai Párizsban 1, 20 x 20 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Egy amerikai Párizsban 2, 20 x 20 cm, olaj, vászon, j.j.l. Egy amerikai Párizsban 3, 20 x 20 cm, olaj, vászon, j.j.l. Egy amerikai Párizsban 4, 20 x 20 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Egy amerikai Párizsban 2, 20 x 20 cm, olaj, vászon, j.j.l. Egy amerikai Párizsban 3, 20 x 20 cm, olaj, vászon, j.j.l. Egy amerikai Párizsban 4, 20 x 20 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Etűdök, 100 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.
Etűdök, 100 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.
A mező, 40 x 50 cm, olaj, vászon, j.j.l. A négy égtáj, 100 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.
A mező, 40 x 50 cm, olaj, vászon, j.j.l. A négy égtáj, 100 x 100 cm, olaj, vászon, j.j.l.
A teljes jelenlegi képtár: