Kleinheincz Magdolna
Impresszum
Kapcsolat
Szerzői jog
 
Carmen
100 x 100 cm, olaj, vászon

Szabó László, művészettörténész szemével

Ez a kép is - mint ahogy Kleinheincz Magdolna legtöbb műve - expresszív kifejezésmódot használ, erőteljes színek és lendületes ecsetvonások jellemzők.

Ezzel hatásosan tudja érzékeltetni a dinamizmust, ugyanakkor látványossá is teszi azt. A kép vonzza a tekintetet, amelyen a szemlélő el is kalandozhat a részleteken.

Több perspektívából láthatjuk a táncosokat, ezzel a Carmen körül forgó, zsúfolt világról kaphatunk benyomást. A háttér hideg színei a temperamentumos nőt körülvevő hűvösséget
jelzi.

Carmen középen táncának éppen a tetőfokára ér, ezzel kiemelkedve a többi, még mozgó táncosból - éppen lendületes megállása teszi erőteljesebbé dinamizmusát.

Jól elkapott, szépen kifejezett pillanat, vélhetően lenyűgöző és megúnhatatlan látványelem szerencsés tulajdonosának falán.
Tangó
Három művészetből is kap ízelítőt a néző, nemcsak a félhomályos mulató festői megjelenítését, de a zene lüktetését, hozzá a táncművészet egy jellemző mozdulatát  is megeleveníteni igyekeztem. Legalábbis én ezt a hármas hatást szerettem volna elérni ezzel a kompozícióval.

Színválasztás

Természetesen a kép közepére helyezett főtéma kapott nagy fényt, míg a háttérben zajló intim hangulatot az egymásba fonódó alakok sziluettje érzékelteti.

A nő ruhaszíne természetesen az erotikus vágy felkeltését, míg a férfié a gazdagságot, eleganciát jelzi. Ne feledjük, az argentín tangó lényege ebből fakad.

A mozdulat

Rengeteget dolgoztam azon, hogy a két ember táncmozdulatának festménybe rögzítésekor megmaradjon a mozgás dinamizmus. A tangó rendkívüli, csábítóan megálló, majd incselkedően továbblendülő, meglepő irányokba forduló. Lényege a kiszámíthatatlanság, a végtelenségig bonyolított láblendítésekkel pedig a másik zavarbaejtő megérintése.

Míg a nő lábszáraival a férfihoz simul, megtartva egy pillanatra az alakjára figyelmet felhívó ívet, a férfi bal lábát hátra keresztbe lendítve ad egyensúlyt, tekintetével természetesen nem elkerülve a kínálkozó látványt. Ugyanakkor máris a saját akarata szerint, az ellenkező irányba vezetné a nőt. A csábító és a csábítással kacérkodó harmónikus játéka.
60 x 50 cm, olaj, vászon
Műelemzések
Amit a művész gondol és amit a szakértők mondanak